Fila på cv:et..

Vardag / Permalink / 12
Idag försöker jag sitta och skriva ett nytt CV. Det personliga brevet är det som är jobbigast tycker jag, man ska ju i princip skryta om sig själv och det är så förbannat jobbigt. Har så himla svårt att formulera mig. Bläää!
Har ringt om nytt arbetsgivarintyg ifrån Hallbergs Guld också. Har räknat lite och jag troooor att jag kanske kan få arbetsrelaterad ersättning. Håll alla tummarna. 8 månaders jobb borde ju inte vara några problem iaf för det var så mycket jag jobbade om man räknar bakåt 12 månader. Bara jag får mer än basbeloppet på ca 2500 kr så är jag glad och då blir det lättare att söka jobb samtidigt!

Suttit och skrivit upp en lista på olika butiker i Göteborg också :) de blir nog bra det här. Förhoppningsvis. Så nu ska jag fortsätta skriva och dricka lite latte. Kisses ^.^

Bilden är inte tagen av mig utan av min älskling :) han kan när han vill. har bara ändrat färgerna lite i den.
#1 - - W e b - L i n n . n o:

Så fint bilde var :D

Uff CV er noe hærk. Trur jeg aldri har skrevet en selv tanke på alt som skal inn i det. :P

#2 - - Anonym:

Lycka till med cv:t och ansökningarna. Hoppas det går bra!! :)

#3 - - Alisa ♥ Amor Vincit Omnia - Live, Love & Laugh:

Håller massa tummar, tår och tassar!:D

#4 - - Malin:

Jag har också svårt att "skryta" om mig själv. Men så ändrade jag ordet skryta till marknadsföra mig själv då gick det faktiskt lite bättre. =) Kanske ett litet tips=) Ska med skriva mitt lilla personliga brev nu snart med så förstår va du går igenom. Kram

#5 - - Lova:

Kommer ni flytta tillbaka till partille eller har i fått en lägenhet i gbg?

#6 - - W e b - L i n n . n o:

sv: Hihi njæ ikke akuratt min unge. :P Det er gubben som har en 10 åring fra et tidligere forhold. Trur jeg er litt for ung til å ha en 10 år gammel jente. Da hadde jeg vært 11 år når jeg fikk henne i så fall. :P

#7 - - Carina:

Håller med dig. Personliga brev kan ge en kräkkänslor. Bland det sista jag skrev var när jag sökte det jobbet jag har nu (för 3 år sen). Jag trodde aldrig att jag skulle få jobbet kanske var det därför jag skrev så kort. Tror det rörde sig om 5-10 rader. Men det visade sig vara ett vinnande konscept

#8 - - Kristina:

SV: haha ja bilden i sitt huvud är det svårt att förverkliga dock, men det finns ju lite valmöjligheter. Dock är det oftast bäst att köpa de man vill ha och inte försöka kopiera det, för det är sällan som det blir lika bra som orginalet. =) Iallfall när jag har försökt.



Vad roligt att du vill vara med på tävlingen, antar att jag inte har så många läsare som jag hade för några månader ;) så de kanske blir en enkel match, hehe.

Men om det blir många deltagare i den tävlingen ska jag nog göra en tävling med smink från forever living products (aloe vera produkter) och de är lite dyrare men väldigt bra då de inte är några metaller osv i det och inte djurtestat :) Men som sagt så får man se hur det går med den här tävlingen först.



Vad bra om du kan få ersättning! Det är bara krångel med det där tycker jag, men som tur var tjatade min mamma på mig att jag skulle gå med för något år sedan så när jag var arbetslös i 6 månader nu i somras så var jag väldigt tacksam :)



// Krist

#9 - - Kristina:

//kristina menade jag såklart =P

#10 - - Jenny:

jättefin bild! :D

#11 - - W e b - L i n n . n o:

sv: Hmm... Husker når jeg var på besøk hos gubben de første gangene så tenkte jeg ikke stort over at han hadde en datter, Men så var det en helg han skulle ha henne og jeg var så redd for å komme på besøk for jeg har aldri hatt noen god erfaring med med pappas nye dame. :P Men han lovet meg at henne sov føre jeg kom så da tenkte jeg det var greit. :P



Det jeg ikke tenkte på var at han hadde fortalt henne at jeg skulle komme så ho lata som ho måtte på do så ho kunne se meg. :P Det var skikkelig flaut. :P



Hun var 9 år den gangen og kjempe søt. Vi gikk godt overens med en gang selv om jeg var ikke helt enig med måten de oppdro henne, Men sånn er det jo bare. :P



Nå er ho snart 11 år og begynner i nettårings alderen og vi merker det veldig godt i huset at hormoner vokser. :P Det er tøft å gå fra ingen barn til rett på en tennåring i helgene. Men jeg kjenner meg godt igjen i henne og det er lett å lese hva hun egentlig vil og mener.



Heldig hvis er hun ikke mitt fulle ansvar. :P Da hadde jeg nok gått på veggen, Men sånn som vi har forhold til verandre er det helt topp. :P Kunne ikke tenkt meg huset uten henne. :P

#12 - - Therése | Stylish-B.se:

Jag ska sitta med mitt PB (personligabrev) i helgen. Har försökt få till det nu men känner att jag inte är helt nöjd. Men min CV är jag otroligt nöjd med. Det är svårt detta och det tar tid.



Ha en härlig helg.

kram.

Till top