Here is Red Bull..

Vardag / Permalink / 5
Haha kan man se mer menlös ut?
Detta är Red Bull, en Amerikansk Bulldog :D är han inte sööööt? Haha han låter precis som Zamme gör om man tittar på honom, bara lite grövre och djuuupare morr hihihi!

Tänkte på en sak. Nu har vi varit här i en månad och inte en enda gång har vi sett några Amstaffs eller Pit Bull liknande hundar här i Innsbruck. Inte en enda gång och då lär jag meddela att man får ta med sig hundar in överallt. Och vi har varit där i princip varje helg och H jobbar även inne i stan. Ingen hund som liknar dom raserna har vi sett. Undra om dom kanske är förbjudna här? Eller så är det hög skatt på dom?!

 

#1 - - Joysan:

Sv: ja, justja! De var ju supersöta! och roligt men knapp-detaljen...:-)...Måste också impregnera mina så att de håller sig...visserligen har vi inte så mycket snö här...men det blir ju blött ocj slaskigt :-S...Ushush...jag har redan shoppat lite för mycket denna månaden och den har ju bara börjat...haha...men jag får försöka tänka att det faktiskt var nödvändiga saker :-)..

#2 - - S:

De är tyvärr förbjudna därnere...

Så det är nog därför du inte sett ngn än så länge. Men riktigt tråkigt eftersom de är helt underbara hundar!!!

Jag älskar dem!

Har själv haft en Staffordshire Bullterrier :)

#3 - - S:

Det finns fler pitbull i Sverige än vad man vet om, anledningen till att det inte är en öppen statistik är att pitbull är förbjudna i Sverige och får inte registreras hos Kennelklubben.

Jag har precis gjort ett specialarbete om "Kamphunddebatten" som projekt på min hundinstruktörsutbildning som du kan få ta del av om du vill? :) Jag kan maila den till dig så kan du få läsa lite :)

#4 - - S:

Jag förstår hur du menar :)

PB's är egentligen samma ras som Amstaff skillnaden är bara att man siktat mer på att bygga upp PB så den är grövre och muskligare.

Sen är det väl lite "status" att säga att man har en PB fast man egentligen har en Amstaff i vissas ögon...

De har ju tyvärr blivit helt fel syn på dessa hundar här hemma i Sverige :(

Mailar över det under dagen så har du lite kvällslektyr ;)

#5 - - M:

He, he. Det där är ju ingen Ambull :)



Snarare nåt hopkok, med tanke på kuperingarna. Han ser ju inte ut att ha nån svans, och Ambull kuperar man inte öronen på (fråga mig inte varför).



Sen till S om du läser. Apbt är inte avlad på massa, däremot fanns det som som ville ha apbt till sällskap och utställning - och showvarianten blev sedan en egen ras - ast.

Till top